Média és integráció

Szerzők

  • Gabriella SZABÓ
  • Márton BENE

Absztrakt

Absztrakt A tanulmány célja, hogy az „Integrációs és dezintegrációs folyamatok a magyar társadalomban” című kutatási projekthez kapcsolódva a magyar média integrációs és dezintegrációs kapacitását feltérképező elemzést megalapozza. Először áttekintjük a nemzetközi és hazai szakirodalom vonatkozó megállapításait, majd kitérünk a későbbi elemzésben alkalmazni kívánt módszertani apparátusra. A javasolt vizsgálat a médiumok interakciós szerkezetére koncentrál, melyet hálózatkutatással kívánunk kitapogatni. Megközelítésünk az ügyközpontú esettanulmányok stratégiát követi, vagyis analitikai egységeink a magyar médianyilvánosság kiemelkedő ügyei. Az ügyekben kirajzolódó interakciós mintázatokat hálózatszerkezeti ideáltípusokra vetítjük, melyek megmutatják, hogy a magyar médianyilvánosság hálózatai integrált vagy inkább szétforgácsolódott struktúrák-e. Kulcsszavak: média, integráció, interakció, hálózatkutatás, Magyarország

alt_hu

##submission.downloads##

Megjelent

2015-11-01

Hogyan kell idézni

Szabó, G., & Bene, M. (2015). Média és integráció. Socio.Hu Társadalomtudományi Szemle, 5(4), 67–88. Elérés forrás https://socio.hu/index.php/so/article/view/540

Folyóiratszám

Rovat

Integrációs és dezintegrációs mechanizmusok a mai magyar társadalomban, különsz.