Média és integráció
Absztrakt
Absztrakt A tanulmány célja, hogy az „Integrációs és dezintegrációs folyamatok a magyar társadalomban” című kutatási projekthez kapcsolódva a magyar média integrációs és dezintegrációs kapacitását feltérképező elemzést megalapozza. Először áttekintjük a nemzetközi és hazai szakirodalom vonatkozó megállapításait, majd kitérünk a későbbi elemzésben alkalmazni kívánt módszertani apparátusra. A javasolt vizsgálat a médiumok interakciós szerkezetére koncentrál, melyet hálózatkutatással kívánunk kitapogatni. Megközelítésünk az ügyközpontú esettanulmányok stratégiát követi, vagyis analitikai egységeink a magyar médianyilvánosság kiemelkedő ügyei. Az ügyekben kirajzolódó interakciós mintázatokat hálózatszerkezeti ideáltípusokra vetítjük, melyek megmutatják, hogy a magyar médianyilvánosság hálózatai integrált vagy inkább szétforgácsolódott struktúrák-e. Kulcsszavak: média, integráció, interakció, hálózatkutatás, Magyarország