Választási kampány és társadalmi integráció

Szerzők

  • Ágnes KAPITÁNY
  • Gábor KAPITÁNY

Absztrakt

Absztrakt Tanulmányunkban a vizsgálandó probléma – a választási kampány integratív/dezintegratív szerepe – bemutatása után röviden ismertetjük elemzésünk szempontjait, majd összefoglaljuk az 2014-es kampány vizuális anyagainak analízise alapján kirajzolódó összképet, sorra vesszük a választási kampányanyagok egyes integratív (és jelentős mértékben dezintegratív) alkotóelemeit. Kitérünk a negatív kampány jelenségének értékelésére, felidézzük az ország politikai megosztottságának történelmi okairól megfogalmazott hipotézisünket, majd számba vesszük a kampány integratív tényezőit is. Végül áttekintjük az integráció különböző szintjeinek viszonyát, és az egyes szintek eltérő szempontjainak ütközéséből adódó problémaforrásokat is. Kulcsszavak: értékek, integráció/dezintegráció, negatív kampány, szimbolizáció, választási kampányok

alt_hu

##submission.downloads##

Megjelent

2015-11-01

Hogyan kell idézni

Kapitány, Ágnes, & Kapitány, G. (2015). Választási kampány és társadalmi integráció. Socio.Hu Társadalomtudományi Szemle, 5(4), 108–135. Elérés forrás https://socio.hu/index.php/so/article/view/542

Folyóiratszám

Rovat

Integrációs és dezintegrációs mechanizmusok a mai magyar társadalomban, különsz.