Választási kampány és társadalmi integráció
Absztrakt
Absztrakt Tanulmányunkban a vizsgálandó probléma – a választási kampány integratív/dezintegratív szerepe – bemutatása után röviden ismertetjük elemzésünk szempontjait, majd összefoglaljuk az 2014-es kampány vizuális anyagainak analízise alapján kirajzolódó összképet, sorra vesszük a választási kampányanyagok egyes integratív (és jelentős mértékben dezintegratív) alkotóelemeit. Kitérünk a negatív kampány jelenségének értékelésére, felidézzük az ország politikai megosztottságának történelmi okairól megfogalmazott hipotézisünket, majd számba vesszük a kampány integratív tényezőit is. Végül áttekintjük az integráció különböző szintjeinek viszonyát, és az egyes szintek eltérő szempontjainak ütközéséből adódó problémaforrásokat is. Kulcsszavak: értékek, integráció/dezintegráció, negatív kampány, szimbolizáció, választási kampányok