Hogyan függ össze a társadalmi integráció az iskolai végzettség szintjének generációk közötti eltérésével?

Szerzők

  • Győri Ágnes
  • Balogh Karolina

DOI:

https://doi.org/10.18030/socio.hu.2020.1.1

Kulcsszavak:

intergenerációs iskolai mobilitás, iskolázottság, származás, integráció

Absztrakt

A tanulmány központi kérdése, hogy a generációk által elért legmagasabb iskolai végzettség összevetésével mért intergenerációs iskolai mobilitás hogyan függ össze az egyén társadalomban való integráltságával az integráció egyes elkülöníthető színterein. Annak ellenére, hogy az iskolai mobilitás széles körben kutatott terület, kevés példát találunk arra, hogy azt az egyéni társadalmi integráció magyarázó változójaként részletesen vizsgálják. Kutatásunk hozzáadott értékét nemcsak az egyéni integráltság széleskörűen értelmezett dimenziói és az iskolai mobilitás közötti összefüggés vizsgálata jelenti, hanem az is, hogy az iskolázottság intézményi expanziójának megfeleltethető kohorszonként igyekszik bemutatni az integrációs mintázatok eltéréseit. Elemzésünkhöz a Magyar Tudományos Akadémia (MTA) Kiválósági Együttműködési Program, Mobilitás Kutatási Centrum projekt keretében, országosan reprezentatív mintán készült kérdőíves felvétel adatait használtuk (N=2700). Szekunder
elemzés, kifejezetten az intergenerációs iskolai mobilitás és az egyéni társadalmi integráció különféle konstellációit kutatja a meglévő adatforrás felhasználásával.

##submission.downloads##

Megjelent

2020-04-30

Hogyan kell idézni

Győri, Ágnes, & Balogh, K. (2020). Hogyan függ össze a társadalmi integráció az iskolai végzettség szintjének generációk közötti eltérésével?. Socio.Hu Társadalomtudományi Szemle, 10(1), 1–24. https://doi.org/10.18030/socio.hu.2020.1.1

Folyóiratszám

Rovat

Tanulmányok