Menekült-hírek és véleményalkotás 2015 őszén: egy médiahatás-vizsgálat első eredményei

Szerzők

  • Adrienn BOGNÁR
  • Béla JANKY

Absztrakt

Absztrakt Az alábbi elemzés egy 2015 szeptemberében és októberében, egyetemisták körében végzett kérdőíves felmérés eredményeit mutatja be. A felmérésben a menekültek érkezésével kapcsolatos hírek véleményalkotásra gyakorolt rövid távú hatását, valamint a hírfogyasztási szokások és a vélemények együtt járását vizsgáltuk. A kérdőívhez a menekültkérdést bemutató újságcikkeket állítottunk össze. A cikkek hangvételét, képanyagát és szóhasználatát szisztematikusan variáltuk és az egyes verziókat véletlenszerűen rendeltük az egyes kérdezettekhez. A hangvétel és a képek mérsékelt hatást gyakoroltak az attitűdökre, de a szóhasználatra érzékenyen reagáltak a válaszadók. Mintánkban a hírfogyasztási szokások és a vélemények szorosan együtt járnak. A hírforrások politikai orientációja mellett az is számít, hogy a kérdezett a kereskedelmi televíziók híreiből tájékozódik-e. Jelentős továbbá az eltérés a fővárosi és vidéki egyetemisták hozzáállása között. Kulcsszavak: menekültek, közvélemény, média-hatás, survey-kísérlet, vignetta

alt_hu

##submission.downloads##

Megjelent

2015-11-01

Hogyan kell idézni

Bognár, A., & Janky, B. (2015). Menekült-hírek és véleményalkotás 2015 őszén: egy médiahatás-vizsgálat első eredményei. Socio.Hu Társadalomtudományi Szemle, 5(4), 136–150. Elérés forrás https://socio.hu/index.php/so/article/view/543