Szerhasználatot és bűnelkövetést megelőző tevékenységek a 14-17 éves fiatalok és szakemberek nézőpontjából
Absztrakt
ABSZTRAKT A tanulmányban a fiatalkori bűnelkövetés és erőszakos viselkedés megelőzését célzó magyarországi programokkal kapcsolatos véleményeket és tapasztalatokat hasonlítjuk össze a különféle résztvevők (szakemberek és 14-17 éves diákok) nézőpontjából, kvalitatív és kvantitatív módszerek felhasználásával. A represszív megközelítés nem tartják hatékonynak. Az iskolarendszer látszik a legmegfelelőbb intézményi környezetnek a megelőzéshez. Hasznos lenne a bűnmegelőzés elemeit központilag beépíteni az iskolai tananyagba. A tanárok prevencióban betöltendő szerepével kapcsolatban jelentős különbség van a diákok és a szakemberek véleménye között. Míg a szakemberek szerint a tanároknak a jövőben nagyobb részt kellene a megelőzésben vállalni, a fiatalok meglehetősen szkeptikusak ezt illetően.